Verejný obstarávateľ Správa NP Veľká Fatra so sídlom v Martine (ďalej len „Verejný obstarávateľ“) realizuje zákazku s nízkou hodnotou podľa § 117 zákona č. 343/2015 o verejnom obstarávaní na predmet zákazky „Vypracovanie projektových dokumentácií pre Národný park Veľká Fatra“ (ďalej len „Zákazka“).
1. Identifikácia verejného obstarávateľa
Názov: Správa NP Veľká Fatra so sídlom v Martine
Sídlo: P. O. Hviezdoslava 73/38, 036 01 Martin
IČO: 54435366
Štatutárny orgán: Ing. Eduard Apfel – riaditeľ
Kontaktná osoba: Daniel Mikuščák
E-mail: mikuscak@visions.cc
Tel. č.: 0918 600 969
2. Vymedzenie predmetu zákazky
- Predmetom zákazky sú služby – Vypracovanie projektových dokumentácií pre Národný park Veľká Fatra (ďalej len „Predmet zákazky“).
- Kód klasifikácie produkcie (CPV): 71200000-0 Architektonické a súvisiace služby
- Predmet zákazky je rozdelený na 2 samostatné časti:
- Projektová dokumentácia pre Infocentrum a zázemie pre prírodný turizmus Gader – Žíhľavná v Národnom parku Veľká Fatra (Projekt č. 1) a Výskumnícke centrum a zázemie pre prírodný turizmus Smrekovica v Národnom parku Veľká Fatra (Projekt č. 2)
- Projektová dokumentácia pre Infocentrum Správy národného parku Veľká Fatra v Ľubochni (Projekt č. 3)
- Predpokladaná hodnota zákazky :
- Predpokladaná hodnota časti 1 zákazky, projektová dokumentácia č. 1 je 97 500 eur bez DPH
- Predpokladaná hodnota časti 1 zákazky, projektová dokumentácia č. 2 je 40 300 eur bez DPH
- Predpokladaná hodnota časti 2 zákazky 42 000 eur bez DPH
- Celková predpokladaná hodnota zákazky je 179 800,00 eur bez DPH
- Predpokladané investičné náklady projektovaných diel sú:
- 920 000 Eur bez DPH pre projekt č. 1
- 304 750 Eur bez DPH pre projekt č. 2
- 750 000 Eur bez DPH pre projekt č. 3
Podrobný opis predmetu zákazky tvorí Prílohu č. 1.1, 1.2 a 1.3 Podrobné zadanie tejto výzvy na predloženie
Žihľavná
Smrekovica
Ľubochňa
3. Miesto a termín plnenia
- Miesto plnenia: sídlo Verejného obstarávateľa a priestory úspešného uchádzača.
- Termín plnenia je uvedený v návrhu zmluvy pre jednotlivé časti predmetu zákazky.
4. Podmienky predkladania cenových ponúk
- Cenová ponuka bude vypracovaná podľa zoznam požadovaných odkladov v zmysle bodu 7 tejto výzvy. Uchádzač môže predložiť ponuku samostatne na ktorúkoľvek časť predmetu zákazky alebo na všetky časti predmetu zákazky.
- Cenovú ponuku je potrebné predložiť elektronicky, prostredníctvom systému EVO.
- Uchádzač predkladá ponuku v elektronickej podobe do systému EVO, umiestnenom na webovej adrese: https://www.uvo.gov.sk/portal-systemu-evo-5f5.html a to v lehote na predkladanie ponúk podľa požiadaviek uvedených v tejto výzve. Ponuka musí byť predložená v čitateľnej a reprodukovateľnej podobe.
EVO je na účely tohto verejného obstarávania softvér pre elektronizáciu zadávania verejných zákaziek. EVO je webová aplikácia na doméne https://www.uvo.gov.sk/portal-systemu-evo-5f5.html
Návod na používanie systému ako aj minimálne technické požiadavky sú dostupné na webovom sídle portálu EVO https://www.uvo.gov.sk/viac-o-is-evo-5f6.html
Verejný obstarávateľ bude s uchádzačmi resp. záujemcami komunikovať prostredníctvom komunikačného rozhrania systému EVO, tento spôsob komunikácie sa týka akejkoľvek komunikácie a podaní medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/uchádzačmi počas celého procesu verejného obstarávania.
- Cenovú ponuku je potrebné doručiť najneskôr: 06.2023 do 10:00
- Uchádzač môže Cenovú ponuku vziať späť alebo zmeniť najneskôr do termínu predkladania ponúk uvedeného v bode 4.4. vyššie.
- Ponuka musí byť vypracovaná v slovenskom, prípadne českom jazyku. V prípade iného jazyka je potrebný úradný preklad do jazyka slovenského. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je preklad do jazyka slovenského. Ponuka, ktorá nebude takto predložená, nebude hodnotená.
- V prípade, kde to určuje výzva, musia byť dokumenty adjustované spôsobom, aby nedošlo k porušeniu anonymity uchádzača.
5. Spôsob určenia ceny
- Navrhovaná zmluvná cena musí byť stanovená podľa § 3 zákona NR SR č.18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov. Cena musí byť konečná, vrátane všetkých nákladov, poplatkov či provízií, vrátane daní, cla a akýchkoľvek iných nákladov nevyhnutných na riadne plnenie Predmetu zákazky.
- Uchádzač v Cenovej ponuke uvedie celkovú cenu za dodanie Predmetu zákazky v zmysle Prílohy č. 2 Návrh na plnenie kritéria tejto výzvy v štruktúre:
- cena v EUR bez DPH;
- výška DPH v EUR;
- cena v EUR vrátane DPH.
(v prípade ak uchádzač nie je platcom DPH, uvedie túto skutočnosť v ponuke)
- Uchádzačom navrhovaná cena bude vyjadrená v mene EUR. Cena musí byť vyjadrená ako kladné číslo zaokrúhlené na maximálne dve desatinné miesta.
- Predmet zákazky bude financovaní z programu EŠIF – Integrovaný regionálny operačný program alebo inej dotačnej schémy financovania alebo plátnu obnovy a odolnosti.
- Vzhľadom k spôsobu financovania verejný obstarávateľ stanovuje maximálnu cenu za predmet zákazky vo výške predpokladanej hodnoty zákazky uvedenej vo výzve na predkladanie ponúk zverenej vo vestníku verejného obstarávania. V prípade ak ponuka uchádzača presiahne sumu predpokladanej hodnoty zákazky nebude takáto ponuka zaradená do hodnotenia.
- Uchádzač je povinný strpieť výkon kontroly/auditu súvisiaceho s dodávanými službami do uplynutia lehôt podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratných finančných prostriedkov, a to Oprávnenými osobami na výkon tejto kontroly/auditu a poskytnúť im všetku potrebnú súčinnosť.
6. Podmienky účasti
Osobné postavenie
- Tejto Zákazky sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia vymedzené v ustanovení:
- 32 ods. 1 písm. e) ZVO: je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu;
- 32 ods. 1 písm. f) ZVO: nemá uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní potvrdený konečným rozhodnutím v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu;
- Spôsob preukázania splnenia podmienok podľa § 32 ods. 1 ZVO:
- Splnene podmienky účasti osobného postavenia v zmysle § 32 ods. 1 písm. e) ZVO uvedenej v bode 6.1.1. vyššie preukáže uchádzač predložením dokladu o oprávnení poskytovať služby, ktoré zodpovedajú predmetu zákazky;
- Splnene podmienky účasti osobného postavenia v zmysle § 32 ods. 1 písm. f) ZVO uvedenej v bode 6.1.2. vyššie preukáže uchádzač predložením čestného vyhlásenia.
- Uchádzač zapísaný v Zozname hospodárskych subjektov, ktorý vedie Úrad pre verejné obstarávanie (ZHS) podľa § 152 ZVO preukáže splnenie vyššie uvedených podmienok účasti osobného postavenia svojím zápisom v Zozname hospodárskych subjektov, zápis v zozname hospodárskych subjektov nahrádza doklady vyžadované v zmysle bodu 6.2.1. a 6.2.2
- Doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti v zmysle bodu 6.1. vyššie môže uchádzač v ponuke nahradiť čestným vyhlásením, ktorého vzor tvorí Prílohu č. 3 tejto výzvy na predloženie ponuky, pričom požadované doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predloží úspešný uchádzač po vyhodnotení ponúk na základe výzvy Verejného obstarávateľa na ich doplnenie.
7. Obsah a záväznosť cenovej ponuky
- Cenová ponuka musí byť záväzná do 12.2023.
- Súčasťou ponuky predkladanej elektronicky musia byť nasledovné dokumenty:
- Identifikácia uchádzača vrátane kontaktných údajov;
- Návrh ceny za celý Predmet zákazky v súlade s bodom 5 tejto výzvy na predloženie ponuky vypracovaný v súlade s Prílohou č. 2 Návrh na plnenie kritéria tejto výzvy na predloženie ponuky podľa toho na ktorú časť predmetu zákazky predkladá ponuku;
- Doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti uvedené v bode 6 vyššie tejto výzvy na predloženie ponuky alebo čestné vyhlásenie;
- Anonymizované portfólio uchádzača v súlade s bodom 8 a 9 tejto výzvy.
- Dokumenty podľa bodu 7.2. vyššie musia byť doručené ako scany originálov podpísaných osobou, resp. osobami oprávnenými konať v mene uchádzača, resp. dokladov a dokumentov vydávaných inými subjektami ako je uchádzač.
- Cenová ponuka nesmie obsahovať žiadne obmedzenia alebo výhrady, ktoré sú v rozpore s požiadavkami a podmienkami uvedenými obstarávateľom v tejto výzve.
8. Kritériá na hodnotenie ponúk
- Verejný obstarávateľ vyhodnotí ponuky v súlade s § 44 ods. 3 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní na základe najlepšieho pomeru ceny a kvality pre každú časť predmetu zákazky samostatne.
- Kritériom na vyhodnotenie ponúk je najlepší pomer ceny Kritérium 1 (K1) a kvality Kritérium 2 (K2).
Kritériá na vyhodnotenie ponúk sú stanovené nasledovne:
- Spôsob uplatnenia kritéria:
- Poradie bude určené zostupne od najvyššieho bodového zisku po najnižší.
- Na prvom mieste sa umiestni ponuka uchádzača s najvyšším bodovým hodnotením.
- Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ani jednu ponuku a neuzavrieť zmluvu so žiadnym uchádzačom v prípade, že celková cena presiahne verejným obstarávateľom stanovenú predpokladanú hodnotu predmetu zákazky
Kritérium č. 1: Celková cena za poskytnuté služby bez DPH
Kritérium Celková cena za poskytnuté služby bez DPH je určená uchádzačom vyplnenou cenovou tabuľkou podľa prílohy 2 – Návrh na plnenie kritérií pre každú časť predmetu zákazky samostatne.
Ponuky získajú bodovú hodnotu, ktorá vznikne násobkom maximálneho počtu bodov za toto kritérium a pomeru najnižšie ponúknutej cene k ponúknutej cene hodnotenej ponuky.
Vzorec pre výpočet bodov podľa tohto kritéria:
V prípade ak ponuka uchádzača presiahne sumu predpokladanej hodnoty zákazky nebude takáto ponuka zaradená do hodnotenia.
Kritérium č. 2: Kvalita portfólia uchádzača
Cieľom tohto kritéria je posúdenie kvality realizovaných služieb uchádzačov a teda aj dosiahnutie vyššej výstupnej kvality dodaných služieb. Hodnotenie tohto kritéria bude prideľovať porota anonymnou formou. V zmysle podmienok súťaže sekretár sprístupní porote anonymizované portfóliá uchádzačov a každý z členov poroty následne pridelí počet bodov. Po ukončení hodnotenia portfólia vykoná sekretár súčet bodov. Uchádzač predloží podľa podmienok uvedených v tejto výzve 3 referenčné projekty, ktoré budú posudzované samostatne v súlade s podmienkami uvedenými nižšie.
Pre každé subkritérium pridelí každý člen poroty príslušný počet bodov. Celkový počet bodov za kritérium č. 2 bude daný súčtom bodov za jednotlivé subkritériá.
Celkové hodnotenie:
Celkové bodové hodnotenie ponúk je dané súčtom bodových hodnôt získaných za jednotlivé kritériá uvedené v bode 8.2.
- Na základe celkového bodového hodnotenia sa stanoví poradie úspešnosti uchádzačov tak, že najúspešnejšou ponukou je ponuka s najvyšším celkovým bodovým hodnotením. V prípade rovnosti bodov uplatňuje verejný obstarávateľ ako rozhodovacie kritérium č. 2 kvalita portfólia.
- Každému uchádzačovi bude doručené oznámenie o výsledku vyhodnotenia ponúk.
- Požiadavky na portfólio uchádzača
Uchádzač predloží tri projekty podľa vlastného výberu uchádzača, ktorých autormi alebo spoluautormi sú osoby určené na plnenie Zmluvy o dielo. Pri každom projekte uchádzač uvedie do akej fázy bol daný projekt rozpracovaný (napr. architektonická štúdia, projektová dokumentácia, zrealizovaná stavba a pod.). Uvedie aj základné informácie o projekte:
-
- Lokalita
- Rok návrhu
- Obdobie realizácie
- Investičné náklady
- Fáza do ktorej bol daný projekt realizovaný (štúdia, projektová dokumentácia, zrealizovaný projekt)
Súčasťou budú aj grafické a textové časti daného projektu v požadovaných výstupoch:
-
- 1 fotografia realizácie alebo vizualizácie návrhu zobrazujúca prístup k riešeniu architektúry vo vybranom projekte
- 1 fotografia realizácie alebo vizualizácie návrhu zobrazujúca prístup k riešeniu interiéru vo vybranom projekte
- Charakteristické pôdorysy
- Ľubovoľný grafický materiál vysvetľujúci napríklad: prístup k riešeniu urbanistických vzťahov na vybranom projekte, zobrazujúca prístup k riešeniu verejných priestranstiev vo vybranom projekte, prístup k otázke efektívnosti a hospodárnosti na vybranom projekte.
- Popis projektu v nasledovnom zložení (max. 1200 znakov vrátane medzier):
-
-
- odstavec: Popíšte Váš prístup k architektonickému a prípadne urbanistickému riešeniu vo vybranom projekte
- odstavec: Popíšte funkčné a prevádzkové požiadavky návrhu.3. odstavec: Popíšte Váš prístup k riešeniu návrhu reflektujúc enviromentálne a infraštrukturálne výzvy zadania.
9. Grafické materiály pre každý projekt z predloženého portfólia limituje verejný obstarávateľ na maximálne 1 stranu formátu A3.
10. Podmienky anonymity
- Uchádzač predloží portfólio podľa prílohy č. 4 ako samostatný súbor (môže byť aj komprimovaný vo formátoch .rar alebo .zip apod.). Žiadna časť portfólia nesmie obsahovať heslo, ani inú grafickú značku, ktorá by mohla viesť k porušeniu anonymity.
- Portfóliá budú prezentované anonymne. Všetky prílohy budú upravené jednotne v predpísanom formáte a v požadovanej grafickej úprave podľa prílohy č. 4 tejto výzvy.
- Porotu zostavil vyhlasovateľ s prihliadnutím na prevahu nezávislých osôb na vyhlasovateľovi a na prevahu odborníkov vo vzťahu k predmetu súťaže. Počet členov je 3 v nasledovnom zložení:
Ing. arch Adam Lukačovič, autorizovaný architekt
Ing. arch Ondrej Jurčo, architekt
Ing. Eduard Apfel, riaditeľ správy NP Veľká Fatra
Ing. Sandra Štasselová – urbanistka
Ing. Mária Apfelová – vedúca Oddelenia ochrany prírody a krajiny, NP Veľká Fatra
- Porota hodnotí portfóliá pri zachovaní ich anonymity a výlučne podľa kritérií určených vo výzve. Anonymita musí byť zachovaná až do finálneho vyhodnotenia ponúk.
11. Uzavretie zmluvy a obchodné podmienky
- Medzi úspešným uchádzačom a Verejným obstarávateľom bude uzavretá zmluva o poskytovaní služieb pre každú časť predmetu zákazky samostatne podľa ustanovenia § 269 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len „Zmluva“).
- Zmluva bude uzavretá podľa podmienok vymedzených v tejto výzve na predloženie ponuky, predloženej Cenovej ponuke a obvyklých podmienok stanovených Obchodným zákonníkom, ako aj ďalšími právnymi predpismi realizácie predmetu zákazky.
- Návrh zmluvy tvorí prílohu č. 4.1 a 4.2 tejto výzvy a je pre uchádzačov záväzný.
12. Ďalšie podmienky
- Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ani jednu z predložených Cenových ponúk, ako aj právo kedykoľvek ukončiť túto Zákazku. O ukončení Zákazky bude Verejný obstarávateľ bezodkladne informovať všetkých uchádzačov, resp. všetky subjekty, ktoré vyzval na predloženie ponuky.
- Uchádzači znášajú všetky náklady súvisiace s vypracovaním svojej Cenovej ponuky.
- Ak uchádzač nepredloží niektorý z požadovaných dokladov, ktorými preukazuje splnenie podmienok účasti, Verejný obstarávateľ môže vyzvať uchádzača na doplnenie resp. vysvetlenie svojej ponuky.
- Uchádzač predložením Cenovej ponuky súhlasí so spracúvaním osobných údajov, a udeľuje Verejnému obstarávateľovi súhlas v zmysle čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov a v zmysle § 13 ods.1 písm. a) zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, so spracúvaním osobných údajov dotknutej osoby resp. osôb.
- Komunikácia v tejto Zákazke sa uskutočňuje písomne, elektronickou formou prostredníctvom kontaktnej prostredníctvom systému EVO.
- Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo nehodnotiť Cenové ponuky obdržané po uplynutí lehoty na predkladanie ponúk.
- Uchádzač môže predložiť iba jednu ponuku, buď samostatne alebo ako jeden z členov skupiny uchádzačov.
Prílohy:
Výzva na predloženie ponuky
č. 1.1 Podrobné zadanie pre Projekt č. 1 (časť 1 zákazky)
č. 1.2 Podrobné zadanie pre Projekt č. 2 (časť 1 zákazky)
č. 1.3 Podrobné zadanie pre Projekt č. 3 (časť 2 zákazky)
č. 2 Návrh na plnenie kritéria
č. 3 Čestné vyhlásenie o splnení podmienok účasti (vzor)
č. 4.1 Návrh zmluvy pre časť č. 1 (časť 1 zákazky)
č. 4.2 Návrh zmluvy pre časť č. 2 (časť 2 zákazky)
Podklady sú tiež dostupné na adrese Úradu pre verejné obstarávanie: http://bitly.ws/IZNi